zaterdag 2 november 2013

het kokos haarmasker!

                                                  heey lezers,
vandaag maak ik een artikel over:"het kokos haarmasker!".
LET OP: je kunt kokosvet halen bij de toko en bij de tuinen dacht ik.

DIY’s (Do it yourself) is tegenwoordig zeer populair, en zeker als het nog eens met natuurlijke producten gebeurd! Ik heb vandaag voor jullie een haarmasker dat heel natuurlijk is en je hebt er maar één ingrediënt voor nodig: Kokosvet.

Kokosolie wordt vaak gebruikt voor eten te bereiden, maar je kan het voor zoveel andere dingen gebruiken! Ik ben altijd op zoek naar manieren om makkelijk een haarmasker te maken dat niet zo veel kost. ik vind dit echt een super masker en daarom moet ik dit gewoon delen!
Kijk altijd goed uit dat er 100% kokos inzit. Ik heb deze pot kokosvet in de toko gekocht.

Bij de tempratuur van 10 tot 18 graden is het gewoon vet. Het heeft een smelttemperatuur van zo’n 25 graden. Daardoor is het niet nodig om, het eerst op te warmen. Tussen je handen wrijven is genoeg, aangezien de lichaamstemperatuur ongeveer 37,5 graden is. Daarom is het beter, als het wat warmer wordt, de pot in de ijskast te bewaren of een andere koude plaats.
Maar waarom zou je het als haarmasker gebruiken?
Het schijnt beter in te trekken dan een van de andere haarmaskers en daardoor zorgen voor zijdeglad én glans, dikker, voller haar. Het herstelt kapot, stug haar, en voedt droog haar. Sommigen mensen zeggen dat het zelfs je haar sneller zou laten groeien.

Doe ongeveer 1 eetlepel in je hand en laat het smelten. Wanneer het helemaal gesmolten is, is het kleurloos. Ik verdeel het goed in mijn haar en maak het goed vettig. LET OP: niet te vettig want dan moet je heel veel shampo ervoor gebruiken, en dat is best wel zonde:(
Laat dit intrekken. Je kan ervoor kiezen om het 5 minuten  in je haar te laten, maar het beste is toch om het minstens 30 minuten te laten intrekken, zet het dan vast met een klem of elastiekje. Ondertussen kun je je huiswerk maken of iets anders doen!

 Daarna ga je lekker je haar wassen. Dit kan je doen met de meest basic shampoo die je hebt. Ik gebruik soms zwitsal en head and shoulders, maar meestal andrelon: perfecte krul. je kunt ook een conditioner in je haar doen maar ik doe dat niet.

Na het wassen zijn je haren mooi glanzend, zacht en het ziet er weer helemaal gezond en gevoedt uit, het is ook niet meer zo'n droog haar. Probeer het gewoon eens lekker uit als je last hebt van droog, beschadigd haar. Ik weet zeker dat dit een wondermiddeltje is!

bedankt voor het lezen en veel succes ermee!! Heb jij het masker ook al eens uitgeprobeert, laat maar een comment achter.

xjes lieve




Geen opmerkingen:

Een reactie posten